Opis kierunku studiów
Kierunek prowadzony przez Wydział Humanistyczny.
Absolwent studiów posiada wiedzę z zakresu:
nauk społecznych (socjologia, psychologia) i humanistycznych (kulturoznawstwo, filozofia) oraz informatyki, pozyskiwania danych, na podstawie których można badać zjawiska i procesy społeczne oraz kulturowe, a także projektować nowoczesne i ergonomiczne systemy informatyczne, wielowymiarowych relacji pomiędzy człowiekiem a komputerem (ang. human-computer interaction,
funkcjonowania mózgu człowieka w środowisku nowych technologii oraz poznawczego przetwarzania informacji.
Korzystać z zaawansowanych technik odkrywania wiedzy z baz danych (data analytics, data mining, big data, machine learning, predictive analysis), projektować produkty interaktywne w taki sposób, aby były najkorzystniej odbierane przez użytkowników oraz wspomagały zaawansowaną analizę, wyszukiwanie i gromadzenie danych, analizować interfejsy i produkty interaktywne pod kątem ich użyteczności.
Praktyki realizowane są podczas 6 semestru studiów i trwają trzy miesiące. Dotyczą zagadnień związanych z data mining lub user experience design. Zadania wykonywane przez studentów w ramach praktyk obejmować będą m.in.: zbieranie wymagań dotyczących aplikacji, systemu, witryny internetowej, projektowanie makiet UX, zorientowane na użytkownika projektowanie graficzne, testy użyteczności, pozyskiwanie danych źródłowych (komputerowa ekstrakcja, wykorzystanie agregatorów), analizę, modelowanie i wizualizację danych.
Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą: Brand-24, Synerise, Opcom, IAB Polska, IBM BTO Business Consulting Services, Microsoft, Krakowski Park Technologiczny.
Absolwenci kierunku mogą pracować jako:
ad traffic manager, analityk compliance, analityk systemów komputerowych, brand manager, broker informacji, content manager, copywriter, data analyst, e-commerce manager, graphics designer, information architect, innovation designer, new media designer, product owner, seo specialist, social media manager, software developer, specjalista ds. marketingu internetowego, specjalista ds. użyteczności, strategy planner, traffic manager, trendsetter, user experience designer, user interface developer, webmaster.
Firmy zajmujące się badaniami rynku, agencje marketingu elektronicznego,usługi IT, sektor ICT, telekomunikacja, bankowość, E-commerce, media, firmy zajmujące się big data.
Limity przyjęć
Rekrutacja letnia I stopień |
Rekrutacja letnia II stopień |
Rekrutacja zimowa II stopień |
|
---|---|---|---|
Studia stacjonarne | 75 | 30 | 0 |
PRZEDMIOT GŁÓWNY
G1, G2
(jeden do wyboru)
matematyka / fizyka / informatyka / geografia / filozofia / historia / historia sztuki / język obcy nowożytny / język polski / wiedza o społeczeństwie