Opis kierunku studiów
Kierunek prowadzony przez Wydział Odlewnictwa.
• zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie oraz zna ogólny opis matematyczny przebiegu procesów fizycznych i chemicznych w obszarze inżynierii materiałowej,
• podstaw elektrotechniki, informatyki, komputerowego wspomagania procesów wytwarzania,
• mechaniki i wytrzymałości materiałów inżynierskich oraz ich zastosowania w projektowaniu tworzyw dla motoryzacji,
• właściwości materiałów inżynierskich dla motoryzacji,
• nowoczesnych technik i metod badawczych materiałów inżynierskich,
• technik wytwarzania materiałów dla motoryzacji w tym krystalizacji metali i stopów oraz materiałów sztucznych,
• podstaw konstrukcji elementów i całych podzespołów pojazdów,
• automatyzacji i robotyzacji procesów wytwarzania komponentów motoryzacyjnych,
• komputerowego projektowania bryłowego (CAD) oraz komputerowej grafik użytkowej.
• podstaw elektrotechniki, informatyki, komputerowego wspomagania procesów wytwarzania,
• mechaniki i wytrzymałości materiałów inżynierskich oraz ich zastosowania w projektowaniu tworzyw dla motoryzacji,
• właściwości materiałów inżynierskich dla motoryzacji,
• nowoczesnych technik i metod badawczych materiałów inżynierskich,
• technik wytwarzania materiałów dla motoryzacji w tym krystalizacji metali i stopów oraz materiałów sztucznych,
• podstaw konstrukcji elementów i całych podzespołów pojazdów,
• automatyzacji i robotyzacji procesów wytwarzania komponentów motoryzacyjnych,
• komputerowego projektowania bryłowego (CAD) oraz komputerowej grafik użytkowej.
Absolwent studiów I stopnia potrafi:
• zaprojektować i wdrożyć proces wykonania komponentów motoryzacyjnych,
• kierować zespołami ludzkimi w zakładach przemysłowych,
• dobrać i przygotować odpowiednie dla danego komponentu stopy metali lub materiały kompozytowe,
• zastosować nowoczesne metody badania właściwości materiałów inżynierskich,
• optymalizować proces produkcji komponentów motoryzacyjnych zgodnie z nowoczesnymi metodami zarządzania jakością i wymaganiami normatywnymi,
• praktycznie zastosować różne technologie, w tym specjalne metody wytwarzania elementów dla motoryzacji i innych branż produkcji wielkoseryjnej,
• właściwie dobrać i zastosować procesy obróbki cieplnej, chemicznej, antykorozyjnej i wykańczającej komponentów.
• zaprojektować i wdrożyć proces wykonania komponentów motoryzacyjnych,
• kierować zespołami ludzkimi w zakładach przemysłowych,
• dobrać i przygotować odpowiednie dla danego komponentu stopy metali lub materiały kompozytowe,
• zastosować nowoczesne metody badania właściwości materiałów inżynierskich,
• optymalizować proces produkcji komponentów motoryzacyjnych zgodnie z nowoczesnymi metodami zarządzania jakością i wymaganiami normatywnymi,
• praktycznie zastosować różne technologie, w tym specjalne metody wytwarzania elementów dla motoryzacji i innych branż produkcji wielkoseryjnej,
• właściwie dobrać i zastosować procesy obróbki cieplnej, chemicznej, antykorozyjnej i wykańczającej komponentów.
Studenci odbywają 4 tygodniową praktykę w zakładach przemysłowych związanych z branżą motoryzacyjną. Podczas praktyk zapoznają się z praktycznymi aspektami wytwarzania części i podzespołów pojazdów, maszynami stosowanymi do tych procesów oraz zasadami funkcjonowania i organizacji pracy w zakładzie przemysłowym. Przykładowymi placówkami, gdzie studenci I stopnia studiów mogą odbyć praktykę zawodową są: Grupa Boryszew, Solaris Bus & Coach S.A, Wielton S.A, Sanok Rubber Company S.A., ZAP Sznajder Batterien S.A., Volkswagen Motor, Fiat Auto Poland, General Motors Manufacturing Poland, Jelcz-Komponenty, MAN Trucks, MAN Bus, Volvo, Scania Production Słupsk i inne.
Absolwenci kierunku mogą pracować jako:
• inżynier procesu produkcji,
• inżynier technolog,
• konstruktor części i podzespołów dla branży motoryzacyjnej,
• inżynier nadzoru i inżynier ds. jakości,
• specjalista ds. komputerowego wspomagania procesów wytwarzania komponentów motoryzacyjnych,
• kierownik ds. logistyki,
• kierownik ds. transportu,
• laboranci oraz kadra naukowa.
• inżynier procesu produkcji,
• inżynier technolog,
• konstruktor części i podzespołów dla branży motoryzacyjnej,
• inżynier nadzoru i inżynier ds. jakości,
• specjalista ds. komputerowego wspomagania procesów wytwarzania komponentów motoryzacyjnych,
• kierownik ds. logistyki,
• kierownik ds. transportu,
• laboranci oraz kadra naukowa.
• zakłady produkcyjne branży motoryzacyjnej,
• biura projektowe, konstrukcyjne,
• przedsiębiorstwa z branż powiązanych z motoryzacją,
• możliwa własna działalność gospodarcza w zakresie projektowania i wytwarzania metalowych i niemetalowych komponentów motoryzacyjnych,
• laboratoria badawcze i jednostki naukowe.
• biura projektowe, konstrukcyjne,
• przedsiębiorstwa z branż powiązanych z motoryzacją,
• możliwa własna działalność gospodarcza w zakresie projektowania i wytwarzania metalowych i niemetalowych komponentów motoryzacyjnych,
• laboratoria badawcze i jednostki naukowe.
Limity przyjęć
Rekrutacja letnia I stopień |
Rekrutacja letnia II stopień |
Rekrutacja zimowa II stopień |
|
---|---|---|---|
Studia stacjonarne | 75 | 0 | 0 |
Studia niestacjonarne | 0 | 45 | 0 |
PRZEDMIOT GŁÓWNY
G1
(jeden do wyboru)
matematyka / fizyka / chemia / informatyka / biologia / geografia
G2
(jeden do wyboru)
matematyka / fizyka / chemia / informatyka / biologia / geografia / język obcy